Veelgestelde vragen

 

Algemeen

Hoe kan ik een naam- of adreswijziging doorgeven?

Om een adreswijziging voor een lopende bestelling door te geven, kunt u dit doorgeven per telefoon of via e-mail. Voor winkelbestellingen mailt u naar bestelling@babyentiener.nl. Voor wijzigingen betreffende bestellingen via de webshop mailt u naar klantenservice@babyentiener.nl.

Waar is Baby & Tiener gevestigd?

U vindt de adresgegevens door op het kopje Contact.

Wat zijn de openingstijden?

U vindt de openingstijden door op het kopje Filialen.

Hoe kan ik de Baby & Tiener folder aanvragen / thuis ontvangen?

U kunt hiervoor het aanvraagformulier invullen op onze website of een mail te sturen naar info@babyentiener.nl

Ik wil me graag aanmelden voor de nieuwsbrief, wat moet ik doen?

U kunt hiervoor een e-mail sturen naar info@babyentiener.nl of het formulier onderaan deze pagina invullen.

Ik krijg regelmatig post van Baby & Tiener, hoe meld ik mij hiervoor af?

Om geen post meer te ontvangen kunt u een e-mail met uw adresgegevens sturen naar info@babyentiener.nl.

Hoe meld ik mij af voor de nieuwsbrief?

Om geen nieuwsbrief meer te ontvangen, klikt u onderaan de nieuwsbrief op afmelden. Krijgt u toch nog nieuwsbrieven, stuurt u dan een e-mail naar info@babyentiener.nl.

Verkoopt Baby & Tiener ook cadeaubonnen?

Ja, Baby en Tiener verkoopt kadobonnen van 5, 10, 15, 25 en 50 euro.

Kan ik onderdelen bestellen van oudere collecties/artikelen?

Voor het bestellen van onderdelen zoals bijvoorbeeld een wiel, kap, bodemverhoger, verwijzen we u naar onze afdeling Service. U kunt hiervoor een e-mail sturen naar service@babyentiener.nl. Zij kunnen informeren of het betreffende onderdeel nog verkrijgbaar is en wat de eventuele kosten zijn.

Hoe kan ik contact opnemen met Baby & Tiener?

U vindt de contactgegevens door op het kopje Contact te klikken.

naar boven

Bestellingen

Hoe kan ik iets bestellen bij Baby & Tiener?

U kunt op de volgende manieren een bestelling plaatsen: via onze website of in onze winkels. Ziet u een artikel niet online staan? Mail dan naar klantenservice@babyentiener.nl, wij kunnen dan kijken wat wij voor u kunnen betekenen. Een bestelling via de webshop is heel eenvoudig te plaatsen. Wanneer u een artikel ziet dat u wilt bestellen, klikt u op de groene knop ‘in winkelwagen’. Dit artikel wordt dat toegevoegd aan het winkelwagentje en wordt u doorgelinkt naar uw winkelwagentje. Indien u meerdere artikelen wilt bestellen, klikt u op verder winkelen. Als u klaar bent met bestellen, klikt u bestelling afronden. Daarna volgt u de volgende stappen: stap 1 – Uw gegevens. Hier vult u al uw gegevens in, welke gevraagd worden. Indien uw bestelling op een ander adres geleverd moet worden, kunt u dit hier ook aanvinken. Stap 2 - De betaalmethode. Hier kiest u op welke manier u de bestelling wenst te betalen. Indien u in het bezit bent van een kortingscode, kunt u deze hier ook invullen. Stap 3 – Overzicht. Hier ziet u het overzicht van uw bestelling. Indien dit akkoord is, klikt u op bestelling plaatsen. Indien u voor de betaalmethode iDEAL of Creditcard gekozen heeft, wordt u nu doorgelinkt naar de betaalpagina van de door u gekozen betaalmethode. Stap 4 – uw bestelling is geplaatst. U ontvangt een orderbevestiging op het door u opgegeven e-mailadres.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Indien u voor 15.00 op onze website een bestelling plaatst en direct betaalt via iDEAL dan zal uw bestelling (indien voorradig) de eerstvolgende werkdag bij u bezorgd worden. Voor het leveren van grote/zware artikelen (o.a. babykamers) zal per email contact met u opgenomen worden voor het maken van een bezorgafspraak.

Hoe weet ik of mijn bestelling via de webshop goed is ontvangen?

Wanneer u een bestelling heeft geplaatst in onze webshop, ontvangt u een orderbevestiging op het door u opgegeven e-mailadres.

Kan ik vanuit het buitenland bestellingen doen bij Baby & Tiener?

U kunt vanuit het buitenland een bestelling plaatsen. Baby & Tiener levert echter alleen in Nederland, België en Duitsland.

Kan ik mijn bestelde babykamer ook laten monteren?

Nee helaas is dat niet mogelijk.

Wat zijn de bezorgkosten?

Voor de bezorgkosten klikt u op het kopje bezorgkosten.

Moet ik extra kosten betalen als ik een bestelling op wil halen in een van jullie vestigingen?

Nee hiervoor hoeft u geen extra kosten te betalen.

Moet ik extra bezorgkosten betalen als er iets wordt nageleverd?

Nee hiervoor worden geen extra verzendkosten gerekend. Dit geldt echter alleen als het bestelde artikel ten tijde van bestellen op voorraad werd weergegeven.

Moet ik extra bezorgkosten betalen wanneer ik een artikel bijbestel?

Per bestelling rekenen wij maar 1x verzendkosten. Echter wordt de bestelling wel pas uitgeleverd zodra de betaling van het bijbestelde artikel door ons is ontvangen.

Waarom wordt mijn korting niet verwerkt in mijn bestelling?

Het kan zijn dat u korting probeert te verkrijgen bovenop een andere kortingsactie. Dit is echter niet toegestaan. Daarnaast verwijzen wij u altijd graag naar de actie voorwaarden, wellicht staat hierin vermeldt waarom de korting niet van toepassing is. Mocht geen van deze redenen van toepassing zijn, neem dan contact met ons op.

Hoe snel wordt mijn bestelling verwerkt als ik met iDEAL betaal?

Voor 15.00 besteld en voorradig, zal uw bestelling dezelfde dag nog verwerkt en verstuurd worden (babykamers en meubelen uitgezonderd).

Hoe snel wordt mijn bestelling verwerkt als ik via overboeking betaal?

Zodra uw betaling bij ons is ontvangen, zal uw bestelling verwerkt en verstuurd worden.

Bij de kinderwagen aanbiedingen wordt vaak gesproken over een combi-kinderwagen. Wat wordt hier precies mee bedoeld?

Met een combi-kinderwagen wordt bedoeld: reiswieg, wandelwageninzet en onderstel.

naar boven

Retourneren en ruilen

Zijn er voorwaarden welke gelden bij ruilen?

Aan de volgende voorwaarden dient te worden voldoen wanneer u in aanmerken wilt komen om te ruilen: - Op vertoon van geldige kassabon/factuur. - Ruilen in originele en onbeschadigde verpakking. - Het artikel is ongebruikt. - Aanbiedingen worden niet geruild/retour genomen. Klik hier om naar de Service en Garantie pagina te gaan.

Zijn er voorwaarden welke gelden voor garantie?

Aan de volgende voorwaarden dient te worden voldoen wanneer u in aanmerken wilt komen voor garantie: - De garantie is geldig wanneer er sprake is van productiefouten. - Enkel op vertoon van originele kassabon/factuur. - In originele en onbeschadigde verpakking. - Binnen de geldende garantietermijn. Klik hier om naar de Service en Garantie pagina te gaan.

Hoe kan ik (een gedeelte van) mijn bestelling annuleren?

Als u een artikel, meerdere artikelen of uw bestelling wilt annuleren, vragen wij u contact met ons op te nemen door te mailen naar klantenservice@babyentiener.nl.

Ik wil een artikel ruilen, hoe doe ik dat?

Als u een artikel wilt ruilen verzoeken wij u dit per e-mail aan te melden worden. Verdere instructies zullen dan per e-mail volgen.

Ik wil graag een (of meerdere ) artikel(en) retour sturen, wat moet ik doen?

Als u een artikel wilt retourneren verzoeken wij u dit per e-mail aan te vragen. Verdere instructies zullen dan per e-mail gegeven worden. Wij vragen u niet zomaar een artikel te retourneren, zonder contact met ons op te nemen.

Hoe krijg ik mijn geld terugkrijgen als ik een artikel retour stuur?

Zodra wij het artikel retour ontvangen hebben, zal de afdeling Boekhouding het verschuldigde bedrag binnen 10 dagen crediteren op uw rekening of credit card.

Kan ik een artikel ook retourneren in jullie winkel?

Helaas is het (nog) niet mogelijk om artikelen welke in onze webshop is aangekocht te retourneren in onze winkel.

Helaas heb ik een teleurstellende zwangerschap gehad, kan ik mijn bestelling(en) annuleren/retourneren?

Indien dit op u van toepassing is, verzoeken wij u contact op te nemen per email naar klantenservice@babyentiener.nl.

Hoelang is de zichttermijn/herroepingsrecht?

De zichttermijn/het herroepingsrecht is 8 dagen na ontvangst van de bestelling.

naar boven

Leveringen

Waarom wordt mijn bestelling niet direct afgeleverd?

Bestellingen welke voor 15.00 geplaatst en betaald zijn (via iDEAL of creditcard), worden dezelfde dag nog verzonden. Later geplaatste bestellingen zullen de volgende dag in behandeling genomen worden. Bestellingen welke via overboeking worden betaalt, worden in behandeling genomen, zodra de betaling bij ons is ontvangen.

Levert Baby & Tiener ook in het buitenland?

Baby & Tiener levert alleen in Nederland, België en Duitsland.

Kan ik zelf kiezen wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

Voor artikelen welke door PostNL bezorgd worden is het helaas niet mogelijk om bezorgdatum af te spreken. Voor bestellingen welke door onze eigen bezorgdienst vervoerd worden, met o.a. babykamers en/of meubels, wordt er telefonisch contact op genomen voor het maken van een bezorgafspraak.

Levert Baby & Tiener ook in het weekend?

Artikelen welke per PostNL bezorgd worden, zal PostNL nog wel op zaterdag aan kunnen bieden. Grote artikelen zoals babykamers worden van maandag tot en met vrijdag bezorgd.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Een bestelling kan ook op een ander adres bezorgd worden. Het bezorgadres kunt u aangeven tijdens het bestelproces. Hiervoor kunt u het vakje ‘factuuradres is anders dan bezorgadres’ aanvinken.

Hoe maak ik een afspraak voor de levering van mijn bestelling?

Bij een grote bestelling, zoals een babykamer of meubels, zal onze afdeling Planning telefonisch contact met u opnemen voor het maken van een bezorgafspraak.

Wat moet ik doen als ik op vakantie ga en mijn bestelling is nog niet geleverd?

Als u op vakantie gaat voordat uw bestelling geleverd wordt, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Wij zullen er dan voor zorgen dat uw bestelling na uw vakantie bezorgd zal worden of (afhankelijk van de bestelde artikelen) nog voor uw vakantie te kunnen bezorgen.

Worden grote bestellingen ook direct geleverd?

Grote artikelen zullen per onze eigen bezorgdienst geleverd worden. Hiervoor zal een afspraak met u gemaakt worden.

Ik woon in een flat/appartement. Worden grote artikelen ook boven gebracht?

Ook grote artikelen worden bij u boven gebracht. Wel verzoeken wij u vriendelijk dit door te geven aan onze afdeling Planning, wanneer zij u bellen voor een bezorgafspraak. Hier kan in de planning dan rekening mee gehouden worden.

Ik heb mijn bestelling nog steeds niet ontvangen, wat nu?

Wanneer uw bestelling na een week nog niet binnen is en u geen informatie van ons heeft gekregen, vragen wij u contact met ons op te nemen.

Mijn bestelling is niet geleverd op de afgesproken datum, wat nu?

Wanneer uw bestelling niet op de afgesproken datum is geleverd, vragen wij u contact met ons op te nemen per email.

naar boven

Klachten

Ik heb een klacht. Wat moet ik nu doen?

Als u een klacht heeft kunt u deze mailen naar klantenservice@babyentiener.nl.

Ik heb reeds de meubels gemonteerd en heb een klacht. Wat nu?

Wij verzoeken u hiervoor het serviceformulier in te vullen. Hiervoor klikt u op het kopje Service.

Hoelang duurt het voordat mijn klacht is opgelost.

Deze tijd is afhankelijk van de soort klacht en het artikel. Wij streven er uiteraard naar om de klacht zo snel mogelijk op te lossen.

Komen jullie langs om een klacht op te lossen?

Onze afdeling Service zal hiervoor, indien nodig, contact met u opnemen.

Wat moet ik doen als ik op vakantie ga en mijn klacht is nog niet opgelost?

Als u op vakantie gaat voordat uw klacht opgelost is, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Wij zullen er dan voor zorgen dat uw alsnog na uw vakantie zo snel mogelijk zal worden opgelost.

Hoelang heb ik garantie als een klacht is opgelost?

De garantie op het gerepareerde artikel blijft ongewijzigd.

naar boven